1. Firma Apollo Vredestein Opony Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, zapewnia dobrą jakość i sprawne działanie produktów wyprodukowanych przez producenta, na które została wydana Karta Gwarancyjna, przy używaniu ich zgodnie z przeznaczeniem. 2. Ilekroć w niniejszych Ogólnych Warunkach Gwarancji użyte jest jedno z poniższych określeń, oznaczają one odpowiednio: • „Gwarant” – oznacza nabywcę produktu wyprodukowanego przez producenta. • „Producent”- Apollo Vredestein B.V. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością prawa holenderskiego z siedzibą w Holandii. • „Produkt” – opony osobowe, dostawcze, do pojazdów typu SUV, rolnicze i przemysłowe. • „Gwarancja” – oznacza gwarancję jakości Produktu, udzieloną zgodnie z niniejszymi Ogólnymi Warunkami Gwarancji przez Gwaranta. • „Numer DOT” – oznacza datę wyprodukowania produktu przez producenta, umieszczoną trwale na boku opony. • „Całkowite zużycie produktu” – sytuacja, w której wysokość rzeźby bieżnika jest niższa niż 1,6 mm. • „Procentowy stopień zużycia produktu” – pozostała głębokość bieżnika w używanej oponie, wyliczona w odniesieniu do głębokości bieżnika nowej opony na podstawie nw. wzoru:
A - stopień zużycia opony (w %) B – aktualna średnia głębokość bieżnika opony (zmierzona w 3 pkt obwodu opony) (mm) C – wysokość bieżnika nowej opony (mm) 3. Gwarancją objęte są wyłącznie wady produktu wynikłe podczas jego eksploatacji z przyczyn tkwiących uprzednio w produkcie, obejmujące wady konstrukcyjne, materiałowe i wykonawcze. 4. Gwarant udziela gwarancji na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez okres gwarancyjny, wynoszący 3 (trzy) lata, liczony od daty zakupu produktu lub od momentu osiągnięcia całkowitego zużycia produktu, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. 5. Gwarancja nie obejmuje wad produktu wynikających z: • nieprawidłowego transportu, przechowywania niezgodnie ze standardami branży oponiarskiej i użytkowania produktu, podczas których narażony jest on, w szczególności na odkształcenia, wynikające z nadmiernych nacisków, uderzeń, oddziaływania substancji chemicznych i wysokich temperatur, • eksploatacji produktu niezgodnie z jego przeznaczeniem i / lub parametrami technicznymi, nieprawidłowego montażu lub demontażu produktu, • eksploatacji nadmiernie obciążonego pojazdu, powodującego przekroczenie dopuszczalnej nośności produktu, określonej przez producenta i / lub dopuszczalnych nacisków na osi, wyszczególnionych na tabliczce znamionowej pojazdu i dozwolonych przez obowiązujące przepisy, • niewłaściwego użytkowania i stylu jazdy, w tym w szczególności jazdy z nadmierną prędkością, gwałtownego hamowania lub przyspieszania, • niewłaściwego stanu technicznego pojazdu, • nadmiernego zużycia wynikającego z eksploatacji produktu w ekstremalnych warunkach drogowych i pogodowych, • eksploatacji produktu z nieprawidłowym ciśnieniem wewnętrznym w stosunku do zaleceń producenta pojazdu i / lub producenta, • wszystkich uszkodzeń mechanicznych, w tym także spowodowanych oddziaływaniem substancji chemicznych, • użycia w zawodowych sportowych lub innych wydarzeniach mających cechy współzawodnictwa sportowego, • zdarzeń naturalnych lub spowodowanych innymi okolicznościami, pozostałymi poza kontrolą producenta pojazdu i producenta, w tym w szczególności takich jak: wypadek drogowy, pożar, powódź, itp. 6. Gwarancja nie obejmuje produktów: • naprawianych, bez względu na sposób naprawy i podmiot, który naprawy dokonał, • bieżnikowanych, bez względu na technologię, jakość wykonania oraz podmiot odpowiedzialny za ten proces, • z nieczytelnym, usuniętym lub uszkodzonym numerem DOT, całkowicie zużytych. 7. Celem skorzystania z gwarancji, Uprawniony z gwarancji zobowiązany jest dostarczyć produkt do miejsca jego zakupu. 8. Przyjęcie reklamacji następuje poprzez sporządzenie stosownego protokołu. 9. W celu prawidłowego zgłoszenia reklamacji, Uprawniony z gwarancji zobowiązany jest do dostarczenia reklamowanego produktu do podmiotu wskazanego w pkt 7, w terminie nie dłuższym niż 14 dni, licząc od daty wykrycia wady. 10. Niezgłoszenie reklamacji w terminie podanym w pkt 9 wyłącza odpowiedzialność z tytułu gwarancji. 11. Podstawą skorzystania z uprawnień z tytułu gwarancji jest przedłożenie przez Uprawnionego z gwarancji ważnej Karty Gwarancyjne, zawierającej datę sprzedaży, dane produktu oraz pieczęć sprzedawcy, wraz z dowodem zakupu (paragonem lub fakturą VAT). Karta Gwarancyjna bez powyższych danych jest nieważna i nie jest dokumentem upoważniającym do skorzystania z uprawnień wynikających z gwarancji. 12. Gwarant oświadcza, iż reklamacja powinna być rozpatrzona w ciągu 30 dni od daty dostarczenia reklamowanego produktu do miejsca jego zakupu, przy czym gwarant nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w zachowaniu powyższego terminu, wynikające z przyczyn niezależnych od gwaranta, a leżących po stronie Nabywcy i / lub podmiotu przyjmującego reklamację. 13. W przypadku uznania reklamacji na wadę produktu zgłoszoną w okresie obowiązywania gwarancji określonym w pkt 4, Nabywca ma prawo: • do bezpłatnej wymiany produktu na nowy, wolny od wad, jeżeli wada produktu ujawni się w okresie pierwszych 12 miesięcy użytkowania produktu, • do obniżenia kosztu zakupu produktu, jeżeli wada produktu ujawni się w okresie po upływie pierwszych 12 miesięcy użytkowania produktu; koszt zakupu produktu zostanie pomniejszony o kwotę odpowiadającą procentowemu stopniowi zużycia produktu; przez koszt zakupu produktu rozumie się aktualną na dzień obniżenia kosztu zakupu produktu, cenę detaliczną produktu. 14. W przypadku wystawienia przez sprzedawcę na zakupiony produkt faktury VAT, przyjmuje się, że Uprawniony z gwarancji będzie wykorzystywał Produkt w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. 15. Prawa i obowiązki Stron wynikających z niniejszej gwarancji reguluje wyłącznie treść postanowień ujętych w niniejszych Ogólnych Warunkach Gwarancji. 16. Udzielenie przez gwaranta gwarancji nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień Nabywcy, wynikających z ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
Brak opinii na temat produktu.
|
Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa
Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania
Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon
Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
|