KARTA GWARANCJI OPON SAMOCHODÓW OSOBOWYCH, TERENOWYCH I DOSTAWCZYCH Firma Yokohama Rubber Co. Ltd. („YOKOHAMA“) ustanawia ten Program Gwarancji Opon samochodów osobowych, SUV-ów i dostawczych („Program Gwarancji”). Niniejsze Zasady nie gwarantują gwarancji ani nie oświadczają, że tego rodzaju produkty nie ulegną zużyciu bądź awarii lub nie staną się niezdatne do użytku przy braku odpowiedniej konserwacji. 1. WARUNKI GWARANCJI NA OPONY Niniejszy Program Gwarancji ma zastosowanie u wszystkich dystrybutorów opon YOKOHAMA do samochodów osobowych, lekkich samochodów ciężarowych, opon samochodów ciężarowych i autobusów, opon przemysłowych i opon terenowych. 2. SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE/POSTANOWIENIA DLA WYKONANIA NINIEJSZEGO PROGRAMU Gdy szczegółowe informacje i/lub postanowienia są wymagane w pomyślnym przebiegu Programu Gwarancji, firma YOKOHAMA może dodać i/lub zmienić szczegółowe informacje i/lub postanowienia w niniejszym Programie Gwarancji jako „warunek” w każdym momencie. 3. RODZAJE OPON OBJĘTYCH GWARANCJĄ (ORAZ CZAS TRWANIA) Opony YOKOHAMA przeznaczone do samochodów osobowych, lekkich samochodów ciężarowych, opony samochodów ciężarowych i autobusów, opony przemysłowe i opony terenowe, które zostały wyprodukowane w ciągu 60 miesięcy są objęte gwarancją w zakresie niezdatności do użytku innego rodzaju niż uszkodzenia określone w CZĘŚCI 4. Gwarancja w stosunku do pozostałej użytecznej głębokości rowka: A. Jeśli opona YOKOHAMA w określonych warunkach stanie się niezdatna do użytku, gwarancja będzie obowiązywać na podstawie proporcjonalnego podziału pozostałej użytecznej głębokości rowka. B. Pozostała użyteczna głębokość rowka obliczana jest następująco; Pozostała użyteczna głębokość rowka = Pozostała głębokość rowka – 1,6 (mm). Ostatnich 1,6 mm (wysokość wskaźnika zużycia bieżnika) głębokości rowka nie uważa się za pozostałą użyteczną głębokość rowka. 4. NINIEJSZA GWARANCJA NIE OBEJMUJE Opony YOKOHAMA nie są objęte gwarancją w zakresie jakichkolwiek usterek powstałych z winy klienta, w tym między innymi: A. Opony uszkodzone przez warunki drogowe (przeszkody, gruz, etc.), ogień lub w wyniku wypadków. B. Opony uszkodzone przez niewłaściwe ciśnienie powietrza w oponie lub w czasie jazdy bez powietrza. C. Opony przedwcześnie lub nieregularnie zużyte w wyniku niewłaściwego ciśnienia powietrza w oponie. D. Opony przedwcześnie lub nieregularnie zużyte w wyniku wadliwego stanu mechanicznego pojazdu, włączając niewspółosiowość, niewyważenie kół i uszkodzone amortyzatory lub hamulce. E. Opony odkształcone po zużyciu pierwszych 20% użytecznej głębokości rowka. F. Opony zużyte: 1,6 mm lub mniej pozostałej głębokości rowka. G. Opony naprawiane lub bieżnikowane. H. Opony wypłaszczone z powodu nieużywania. 5. WYŁĄCZENIE Wszelkie zobowiązania lub odpowiedzialność za stratę czasu, niedogodności, utratę możliwości korzystania z pojazdu lub przypadkowe bądź celowe uszkodzenia zostają niniejszym wyłączone. W przypadku uwag w umowie dotyczącej dystrybucji, warunki zawarte w uwagach nie powodują wyłączenia. A. Zobowiązania firmy YOKOHAMA: Firma YOKOHAMA obejmuje oponę niniejszą ograniczoną gwarancją poprzez dystrybutorów firmy przez okresu 5 lat od daty produkcji. B. Zobowiązania dystrybutora: a) Dystrybutor musi zachować oponę celem okazania jej osobie autoryzowanej przez firmę YOKOHAMA. b) Dystrybutor musi ustalić swoją własne zasady gwarancji dla swoich sprzedawców i/lub klientów, zgodnie z niniejszymi zasadami. 7. DOSTOSOWANIE ZGODNIE Z PROPORCJONALNYM PODZIAŁEM ZUŻYCIA BIEŻNIKA A. Niezbędna jest pewność, że uszkodzona opona jest w stanie umożliwiającym regulację, jak wskazano poniżej. B. Należy użyć miernika głębokości rowka celem odczytania pozostałego rowka. Zalecany przez firmę YOKOHANA punkt pomiaru głębokości rowka w przypadku określonej opony powinien znajdować się blisko wskaźnika zużycia opony w obwodowych rowkach i nie pokrywać się ze skosem wskaźnika zużycia bieżnika. C. Kredyt dostosowawczy dla dystrybutorów powinien być liczony następująco: Pozostałą głębokość rowka (mm) – 1,6 Cena podstawowa regulacji x........................................................... Oryginalna głębokość rowka (mm) – 1,6 8. CENA PODSTAWOWA REGULACJI Cena podstawowa regulacji jest ceną podaną w umowie dotyczącej dystrybucji. 9. INSTRUKCJE PROCESU REGULACJI Jeśli reklamacja dotycząca jakości występuje z winy producenta, dystrybutor winien natychmiast zgłosić szczegóły poprzez dostawcę lub bezpośrednio do autoryzowanego przedstawiciela firmy YOKOHAMA i zatrzymać uszkodzone produkty do czasu przybycia technika z firmy YOKOHAMA, celem zbadania przyczyn uszkodzenia oraz zebrania niezbędnych informacji o produkcie. W przypadku, gdy technik z firmy YOKOHAMA nie może przybyć do dystrybutora na inspekcję uszkodzonych produktów w akceptowalnym terminie, rzeczoznawca dystrybutora, autoryzowany przez firmę YOKOHAMA, może przeprowadzić inspekcję uszkodzonych produktów i wypełnić formularz zgłoszenia reklamacji „PODANIE O DECYZJĘ W SPRAWIE USZKODZONEJ OPONY”, wypełniając odpowiednio wszystkie pola i wysyłając go do firmy YOKOHAMA razem z dokumentacją fotograficzną uszkodzonych produktów, jeśli zachodzi taka konieczność. Technik firmy YOKOHAMA zweryfikuje informacje zawarte w formularzu zgłoszenia reklamacji, wypełnionym przez autoryzowanego rzeczoznawcę dystrybutora, gdy tylko otrzyma formularz i poinformuje dystrybutora o ostatecznej opinii. Opinia technika jest ostateczna i wiążąca dla stron.
Ocena łączna: 4,5 (1 opinii)
opona bardzo dobra!
Ostatnio wystawione opinie:
|
Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa
Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania
Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon
Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
|